Bouwen
 
Project
 
Inrit Werklust
 
 

Voorbereidingen voor de nieuwe inrit.



Nadat de DAMWAND is geplaatst wordt de inrit uitgegraven, verbreed en een toplaag van 20cm beton gestort.

     
 

Trekstangen
Tussen de gordingen van elke zijde worden trekstangen geplaats. Wij hadden nog kokerpofielen liggen van 6m lengte.

Deze zijn gehalveerd en aan de uiteinden M16 vastgelast.

     
 

De trekstangen worden in het midden aanelkaar gelast. Met deze methode kunnen de stangen exact op maat gemaakt worden,

     
 

Reserve buis
Onder het nog te storten beton wordt op 90cm een 32cm dikwandige buis gelegd die in de toekomst dienst kan doen als KPN Telecom buis.

Op 60cm ligt een 75cm buis zonder functie, maar elke denkbare kabel zou hier kunnen liggen.

     
 

Bekisting
De bekisting is gemaakt van 32x200x5000 steigerplanken.

De shovelbak op de heftruck is erg handig bij het weer op hoogte brengen van de inrit.

     
 

Bewapening
Na het egaliseren op -22cm peil, wordt folie op de grond gelegd waar het beton op gestort kan worden.


drie bouwstaalmatten van 150x150x8mm / 5x2m zijn aan de trekstangen gelast.

6 mei wordt er 6m3 beton C28/35-S3-32 gestort
L=5,6 x B=4,6 x H=0,23 = 5,92 m3

     
 

Beton storten

De afmetingen zijn
L=5,6 x B=4,6 x H=0,23 = 5,92 m3

Er wordt 6m3 beton van kwaliteit C28/35-S3-32 gestort.

 

     
 

Er wordt 6m3 beton C28/35-S3-32 gestort.

Klasse
Sterkte = C28/35 (hoger dan standaard)
Consistentie = S3 (vloeibaarheid)
Korrelgroep = 32 (grindgroote max 32mm)
Millieu = XC3
Chloride = 0,40
Cementsoort = CEM III/B 42,5 N LH

     
 

Afwerking
Na het afreien met de hoogfrequentspaan is de inrit behoorlijk glad is geworden.

Met lange stok van 5m met aan het uiteinde een zware veger, wordt de betonlaag voorzien van groeven. Hiermee wordt de vloer opgeruwd.

     
 

Verwijderen bekisting
Na het verwijderen van de bekisting wordt de gording met de schaaf geegaliseerd.

     
 

Watergoot
Omdat de gording iets hoger ligt dan de afgewerkte betondamwand wordt het beton tegen de rand van de gording vlak gemaakt. Tevens worden er meerder openingen (waterhol) in de gording gefreesd.

     
 

Bestrating
De betonklinkers zijn opnieuw geplaatst. De randafwerking ligt in het beton om verzakking te voorkomen.

     
 

 

     
 

Verrassend
Nadat ik op zondag (bijna) alles had geplaatst, komt doodleuk een aannemer maandagmorgen melden dat er een nieuwe elektriciteitskabel wordt gegraven, precies door de inrit.

Gelukkig ligt hier geen beton, maar vervelend is het wel dat je niet wordt geinformeerd voorafgaand aan het graven van leidingen.

     
 

Reslutaat
De hoeken zijn in een ''driekhoek'' volgestort met beton. Omdat er ondanks de breedte van bijna 6m wordt er altijd een binnenbocht genomen bij het oprijden.

Het eindresultaat:

     
  NAAR --> VERVOLG      
NAAR --> BOVEN